W&T Academie voor het basisonderwijs

In de periode 2011-2019 organiseerde de Universiteit Utrecht de W&T Academie voor basisscholen in de regio Utrecht.
Vanaf 2020 is dit opgevolgd door de PO Conferentie regio Utrecht.

Leerkrachten, directeuren, pabo-studenten en onderzoekers gaan een hele middag aan de slag met wetenschap & technologie-onderwijs. Het onderliggend thema is steevast ‘onderzoekend en ontwerpend leren’.

Op woensdag 6 februari 2019 organiseert de Universiteit Utrecht de W&T Academie voor basisscholen in de regio Utrecht. Op het programma staat een lezing van aardwetenschapper Arwen Deuss “Op reis naar het binnenste van de aarde” en een aantal workshops om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in het W&T-onderwijs. Er is volop tijd om inspiratie op te doen en ervaringen te delen.
Het programma voor 6 februari 2019 staat nu online.

Utrecht, Domstad.

Op woensdag 7 februari vond de W&T Academie 2018 plaats.

Psycholoog Stefan van der Stigchel hield een lezing over hoe aandacht werkt en in de workshops gingen deelnemers aan de slag met Wetenschap & Technologie in de klas. Tijdens de postersessie en borrel werden ervaringen met elkaar uitgewisseld en werd gesproken over recente ontwikkelingen in het onderwijs.

15 februari 2017
13 april (afgelast, te klein)

Woensdag 14 maart organiseert het Wetenschapsknooppunt Utrecht de Wetenschap & Techniek Academie voor het basisonderwijs. Talentenontwikeling door wetenschap en techniek op de basisschool staat centraal. Basisscholen laten tijdens de Academie zien hoe het werkt.

Een greep uit het programma:

• Presentatie boek ‘Talentenontwikkeling met wetenschap en techniek’
  • Robots bouwen met de Lego League
  • Opblaasbaar planetarium
  • Stichting proefjes.nl
  • Workshop voor schoolleiders over de mogelijkheden van wetenschap en techniek
  • Wetenschapstheater Pandemonia

De Academie wordt georganiseerd voor leraren basisonderwijs en studenten lerarenopleidingen en vindt plaats op woensdag 14 maart 2012, van 9.00 uur tot 16.45 uur, op de Uithof in Utrecht..