Conferentie ‘Gamedidactiek: Hands on!’

Voor onderwijsprofessionals en trainers uit alle geledingen en onderwijsniveaus, organiseren Hogeschool Utrecht en Saganet op 23 januari 2019 de conferentie: ‘Gamedidactiek: Hands on!’ De bezoekers krijgen antwoord op vragen als: Wat voegt een spel toe aan jouw lessen? Hoe kun je spellen of games effectief inzetten in je les? En hoe kun jij mórgen met games aan de slag in jouw les?

De conferentie wordt geopend door Jan Bogerd, bestuursvoorzitter van Hogeschool Utrecht. Aansluitend houdt onderwijskundige Pedro de Bruykere een plenaire lezing over zijn visie op serious games in het onderwijs. Daarna volgen workshops waarin succesvolle toepassingen van games in het onderwijs, van PO tot WO, worden getoond.

Vervolgens wordt er plenair een kaartspel gemaakt!

Dit jaar voor het eerst: een GameJam en een workshop voor het realiseren van een bordspel.

Tijdens de lunch kunnen bezoekers de educatieve spellenmarkt bezoeken waar diverse commerciële educatieve games worden gepresenteerd. Tevens worden resultaten, waaronder games, getoond door studenten van de HU-minor Vernieuwend leren met ict en games.

Na de lunch worden in diverse workshops succesvolle praktijkvoorbeelden van games en gamification in de les getoond en besproken. Hierbij gaat het niet alleen om digitale games, maar ook om fysieke bord- en kaartspellen en gamification. De rode draad is de vraag: ‘Hoe kun jij morgen met games en gamification concreet aan de slag?’ Hands on!

Datum: woensdag 23 januari 2019

Tijd: van 10.00 tot 16.30 uur

Locatie: Marinus Ruppertgebouw, Uithof Universiteit Utrecht. Leuvenlaan 21, 3584 CE Utrecht.

Doelgroep: onderwijsprofessionals en trainers uit alle geledingen en niveaus van onderwijs en organisaties

Aanmelden kan via www.edhugames.nl .