Nieuwe Wiskrant
Tijdschrift voor reken-wiskundeonderwijs, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1981-2013
De Nieuwe Wiskrant berichtte vooral over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wiskundeonderwijs in het voortgezet onderwijs, zoals de vernieuwde tweede fase, ict in het onderwijs, de nieuwe plannen voor vmbo, zelfstandig leren, toetsen en examens, de A-lympiade, de Nationale Wiskunde Dagen, e.d. |
1(4) – 1981
- Brink, F. J. v. d. (1982). Zakrekenmachine. Een kwalitatief onderwijsonderzoek, deel 3 (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 25-29
- Broekman, H. G. B. (1982). Variabelen, letters, onbekenden, bekende onbekenden (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 15-19
- Dormolen, J. v. (1982). Sinusachtige functies (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 30-36
- Freudenthal, H. (1982). Fifty-fifty (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 7-8
- Kindt, M. (1982). Microscopie van de kwadratische functie (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 9-14
- Kindt, M. (1982). Een sprookje wordt werkelijkheid (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 37-42
- Querelle, N. (1982). Juf, wilt u iets voor me uitrekenen? (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 20-21
- Schoemaker, G. (1982). Eén kind geen bezwaar (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 3-6
- Vonk, G. J. (1982). Automatisering en de postcode (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 22-24
1(3) – 1981
- Brink, F. J. v. d. (1982). Zakrekenmachine. Een kwalitatief onderwijsonderzoek, deel 3 (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 25-29
- Broekman, H. G. B. (1982). Variabelen, letters, onbekenden, bekende onbekenden (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 15-19
- Dormolen, J. v. (1982). Sinusachtige functies (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 30-36
- Freudenthal, H. (1982). Fifty-fifty (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 7-8
- Kindt, M. (1982). Microscopie van de kwadratische functie (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 9-14
- Kindt, M. (1982). Een sprookje wordt werkelijkheid (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 37-42
- Querelle, N. (1982). Juf, wilt u iets voor me uitrekenen? (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 20-21
- Schoemaker, G. (1982). Eén kind geen bezwaar (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 3-6
- Vonk, G. J. (1982). Automatisering en de postcode (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(3), 22-24
1(2) – 1981
- Blij, F. v. d. (1981). Drie spelletjes voor bij de centrale verwarming (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(2), 42-42
- Brink, F. J. v. d. (1981). Zakrekenmachine. Een kwalitatief onderwijsonderzoek, deel 2 (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(2), 21-28
- Dolmans, F. (1981). Kleinigheden over grootheden (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(2), 9-12
- Freudenthal, H. (1981). Binnenin is ’t minder (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(2), 18-20
- Kemme, S. L. (1981). Hoog in de Grossglockner (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(2), 13-17
- Kerkhofs, W. (1981). Heeft u al eens wad gelopen? (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(2), 31-37
- Lange, J. d. (1981). Matrices en de Stille Zuidzee (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(2), 3-8
- Streefland, L. (1981). PME-5 Grenoble ’81 (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(2), 38-41
- Vonk, G. J. (1981). Overwegingen bij automatische gegevensverwerking (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(2), 29-30
1(1) – 1981
- Barneveld, G. v. (1981). Over het verleggen van grenzen (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 20-24
- Blij, F. v. d. (1981). Gevaarlijke helpers? (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 36-39
- Blij, F. v. d. (1981). Mooi rekenen en andere mooie dingen (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 17-19
- Brink, F. J. v. d. (1981). Zakrekenmachine. Een kwalitatief onderwijsonderzoek (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 43-48
- Brink, F. J. v. d. (1981). Wiskundige wereldoriëntatie – een onderzoek naar wiskunde bij kinderen (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 34-35
- Freudenthal, H. (1981). Orde van grootte (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 22-24
- Freudenthal, H. (1981). Onbekende en onbepaalde (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 25-26
- Goddijn, A. J. (1981). Meetkunde in de zon en bij kunstlicht (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 25-32
- Kindt, M. (1981). Determinant en spijkerbord (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 17-21
- Kindt, M. (1981). Een mexicaan op de fiets (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 3-9
- Lange, J. d. (1981). Ervaringen met contextgebonden onderwijs (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 40-42
- Lange, J. d. (1981). Wiskunde A van start (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 12-16
- Lange, J. d. (1981). Herverkaveling (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 33-33
- Querelle, N. (1981). Wat een ellende!!! Heeft u dat ook? (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 8-10
- Querelle, N. (1981). Juf, kijk eens, net behang (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 10-11
- Schoemaker, G. (1981). Lange termijn doelstellingen op de lange baan (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 14-16
- Schoemaker, G. (1981). Kinderen en ambtenaren vrij (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 41-42
- Speelpenning, J. (1981). Magische vierkanten van drie kanten bekeken (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 49-53
- Streefland, L. (1981). Zoals eenvoudig valt in te zien (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 3-7
- Streefland, L. (1981). Van Erathostenes tot CITO-toets (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 34-40
- Treffers, A. (1981). De achterkant van de Möbiusband (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 11-13
- Treffers, A. (1981). Onderzoek wiskunde-onderwijs: het CSMS-project (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 27-30
- Vonk, G. J. (1981). OCtant (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 43-44
- Vonk, G. J. (1981). Welke microcomputer moet ik kopen? (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 45-47
- Vonk, G. J. (1981). Het microgat in de onderwijsmarkt (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 31-33
- Vonk, G. J. (1981). Onderwijzen ondanks computers? (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 1(1), 54-56