Eens Euclides, altijd Euclides

| VO |

Symposium XXX Eens Euclides, altijd Euclides!

nvvw.nl/werkgroepen/werkgroep-geschiedenis/symposia/eens-euclides-altijd-euclides

De werkgroep Geschiedenis organiseert op 28 september in Utrecht symposium nr. XXX, met als titel Eens Euclides, altijd Euclides!

Zowel de Elementen van Euclides, als het tijdschrift van de NVvW komen aan bod in een rijk geschakeerd programma.
Sprekers zijn Jan Hogendijk (Universiteit Utrecht) over de Elementen van Euclides in het Nederlandse taalgebied, Nellie Verhoef (Universiteit Twente) over de rol die Euclides in het Nederlandse onderwijs heeft gespeeld in de afgelopen 100 jaar en Rainer Kaenders (Universität Bonn) over Boek V van de Elementen. Alle voordrachten zijn dit jaar in het Nederlands. Er is een sessie over het tijdschrift Euclides, met diverse sprekers en activiteiten en tot slot kunt u Kaarten met Euclides, met dank aan Viktor Blåsjö.

Alle informatie over de locatie, begin- en eindtijd, deelnemerskosten etc. vindt u op deze website.

De sprekers:

• Jan Hogendijk (Universiteit Utrecht) – De Elementen van Euclides in Nederland
  • Nellie Verhoef (Universiteit Twente) – Welke rol speelde Euclides in het onderwijs de afgelopen honderd jaar?
  • Rainer Kaenders (Universität Bonn): Boek V — het aan Eudoxos toegeschreven hoogtepunt der Elementen van Euclides