Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Alert 74 – ESM Vol. 84(3) beschikbaar

Omdat ESM (educational studies in mathematics) een rijke bron is publiceren wij de inhoudsopgave van nieuwe nummers, met wellicht een accent deze keer op het artikel van de hand van Marja van den Heuvel (e.a.) over een online dart game en de mogelijkheden voor wiskundig redeneren.

Primary school students’ strategies in early algebra problem solving supported by an online game
Marja van den Heuvel-Panhuizen , Angeliki Kolovou & Alexander Robitzsch
http://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/2013_heuvel_dartgame.pdf

Mental mathematics, emergence of strategies, and the enactivist theory of cognition
Jérôme Proulx

Photovoice: understanding high school females’ conceptions of mathematics and learning mathematics
Shelly Sheats Harkness & James Stallworth

Latino/a bilinguals and their teachers developing a shared communicative space
Erin Elizabeth Turner , Higinio Dominguez , Susan Empson & Luz Angelica Maldonado

Towards a theory of mathematics homework as a social practice
Mara G. Landers

Critical alignment in inquiry-based practice in developing mathematics teaching
Simon Goodchild , Anne Berit Fuglestad & Barbara Jaworski

Modes of modelling assessment—a literature review
Peter Frejd


mocht je geinteresseerd zijn in 1 van deze artikelen (en je kunt er zelf niet bij), laat het ons even weten.

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM