Alert 74 – ESM Vol. 84(3) beschikbaar
Omdat ESM (educational studies in mathematics) een rijke bron is publiceren wij de inhoudsopgave van nieuwe nummers, met wellicht een accent deze keer op het artikel van de hand van Marja van den Heuvel (e.a.) over een online dart game en de mogelijkheden voor wiskundig redeneren.
—
Primary school students’ strategies in early algebra problem solving supported by an online game
Marja van den Heuvel-Panhuizen , Angeliki Kolovou & Alexander Robitzsch
http://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/2013_heuvel_dartgame.pdf
Mental mathematics, emergence of strategies, and the enactivist theory of cognition
Jérôme Proulx
Photovoice: understanding high school females’ conceptions of mathematics and learning mathematics
Shelly Sheats Harkness & James Stallworth
Latino/a bilinguals and their teachers developing a shared communicative space
Erin Elizabeth Turner , Higinio Dominguez , Susan Empson & Luz Angelica Maldonado
Towards a theory of mathematics homework as a social practice
Mara G. Landers
Critical alignment in inquiry-based practice in developing mathematics teaching
Simon Goodchild , Anne Berit Fuglestad & Barbara Jaworski
Modes of modelling assessment—a literature review
Peter Frejd
—
mocht je geinteresseerd zijn in 1 van deze artikelen (en je kunt er zelf niet bij), laat het ons even weten.
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.