Alert 47 – Rekenen in de lerarenopleiding (zorg en welzijn)

Vanuit de lerarenopleiding (in dit geval de Hogeschool Utrecht, Gezondheidszorg en welzijn) heeft men initiatief genomen om iets meer aandacht te besteden aan rekenen in de opleiding van hun studenten.
De studenten van de lerarenopleiding Gezondheidszorg en welzijn zijn (mogelijk) aankomende docenten voor het vmbo Zorg en Welzijn. In het kader van een vak hebben ze extra aandacht besteed aan de rekenvaardigheden. Als opdracht hadden ze gekregen om de modules van RekenVOort (www.fisme.science.uu.nl/nl/rekenvoort) door te nemen en van commentaar te voorzien. Ze hebben dit gedaan voor de modules Keuken en Supermarkt.
De studenten hebben (volgens hun docent) een beter beeld van de rekenkundige vaardigheden die hun leerlingen moeten bezitten en welke zij als docent dan in huis moeten hebben.

Het is een voorbeeld van hoe binnen de lerarenopleiding ook buiten de wiskundesectie initiatieven plaatsvinden om het belang van rekenen te onderstrepen en er concreet mee aan het werk te gaan.

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.