Alert 58 – Thema’s Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO)

In een rondschrijven (10-9-2013) heeft het NRO thema’s vastgesteld voor de komende periode.

Keuzes in de eerste ronde voor call for proposals (vanaf begin 2014):
Voor het praktijkgericht onderzoek wordt kortlopend onderzoek uitgezet naar de thema’s:

• Differentiatie in de klas: op welke manieren kunnen docenten met succes inspelen op cognitieve verschillen tussen hun leerlingen?
  • De inzet van ict in het onderwijs: hoe kunnen ict-toepassingen bijdragen aan het leren van leerlingen en wat vraagt dat van docenten?
  • Vakdidactiek taal en rekenen/wiskunde: hoe kan de wetenschappelijke kennis op deze vakgebieden worden ingezet voor de verbetering van het onderwijs?

Hier ligt dus zeker een uitdaging voor de lerarenopleidingen.

Voor een overzicht van alle thema’s voor het meerjarige programma van het NRO zie wiskundeonderwijs.nl (NRO)

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.