Alert 79 – Rekenconferentie mbo 11-3-2014

Al eerder stuurden we hier een alert over. Op speciaal verzoek van Steunpunt Taal en Rekenen MBO een specifieke oproep aan lerarenopleiders wiskunde/rekenen om deze dag niet ongemerkt voorbij te laten gaan.

Op 11 maart 2014 organiseert het Steunpunt taal en rekenen mbo voor de vijfde keer een rekenconferentie over het rekenonderwijs op de mbo-instellingen.
De rekenconferentie heeft als (werk)titel REKENEN DOE JE ZO?! en we zijn weer te gast bij het NBC in Nieuwegein.
De conferentie richt zich voornamelijk op docenten die rekenen geven of bij wie rekenen in de beroepsgerichte vakken een rol speelt.
Daarnaast zijn projectleiders, managers die meer willen weten van de huidige stand van zaken rondom implementatie en examinering ook van harte uitgenodigd.

De thema’s zijn:
· de professionalisering van de (reken)docent;
· de eigen vaardigheden van de rekendocent;
· het gebruik van leermiddelen tijdens de les;
· een rijk rekenaanbod voor rekenzwakke studenten;
· een rijk rekenaanbod voor excellente studenten;
· inhoud en procedure rondom de examinering.

Het Steunpunt taal en rekenen mbo nodigt u van harte uit om (voor ondersteuningsinstellingen: bij voorkeur samen met een mbo-instelling) een workshop te geven over één of meer van bovengenoemde thema’s.

Via Jurriaan Steen (j.steen@steunpuntmbo.nl) is een officieel aanmeldformulier voor een workshop verkrijgbaar, het gaat om deze informatie: Naam workshopgever, Workshoptitel, Korte workshopbeschrijving

>>>Lees meer (www.wiskundeonderwijs.nl)

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.