Alert 80 – Korte impressie ELWIeR conferentie 2013

Op 22 november 2013 bezochten ongeveer 100 opleiders wiskunde/rekenen (pabo, 2e en 1e graads) de ELWIeR conferentie in Zwolle (Windesheim). Het programma startte met twee presentaties van 10 voor de leraar (Vereniging Hogescholen) en de Lerarenagenda (OCW). Er is grote waardering vanuit zowel de Vereniging Hogescholen als OCW voor de vakdidactische netwerken die ELWIeR samenbundelt (Panama, SLW en Vadiwulo).
De drie thema’s van dit jaar (Implementatie van de kennisbasis; Rekenen in vo en mbo; De onderzoekende student) werden dit jaar belicht in drie gezamenlijke sessies, waardoor opleiders van de pabo, 2e en 1e graads met elkaar in discussie konden gaan hoe men de (voor een deel gezamenlijke) problematiek bij deze drie thema’s aanpakt.

Na deze thema-ronde waren er twee rondes met workshops die meer toegesneden waren op de eigen opleidingen. Van deze conferentie zal een uitgebreider verslag worden gepubliceerd op www.elwier.nl en in de Panama Post.

De conferentiegangers hebben deze conferentie geëvalueerd en beoordeeld met het schoolcijfer 7.7. Met een dergelijke beoordeling neemt de kans sterk toe dat er ook in 2014 een ELWIeR conferentie zal worden georganiseerd.

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.