Educational Studies in Mathematics 86(3)

In deze ESM (opnieuw) de aankondiging van de ICMI 32 Study over Whole Numbers. De stelling is dat er nog te veel diversiteit in didactiek is voor deze basale vaardigheden en dat studie van de kant van ICMI hier wellicht meer inzicht kan geven. In 2015 zal hier een conferentie over worden georganiseerd.

Verder een interessant artikel over een klasse-discussie in een wiskundeles: Conner, A., Singletary, L., Smith, R., Wagner, P., & Francisco, R. (2014). Teacher support for collective argumentation: A framework for examining how teachers support students’ engagement in mathematical activities. Educational Studies in Mathematics, 86(3), 401-429. doi: 10.1007/s10649-014-9532-8. Het geeft in detail een beschrijving hoe de docent de ontdekkingen (bij het oplossen van een probleem) in een groepsdiscussie kan begeleiden.

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.