Alert 150 – Saxion kenniskring reken-wiskundedidactiek: wo. 5-11-2014

Geachte heer, mevrouw,

Met plezier nodigen we u uit voor de bijeenkomst van de externe kenniskring reken-wiskundedidactiek van Hogeschool Saxion Deventer. Deze vindt plaats op: woensdag 5 november 2014, van 13.30 tot 16.30 uur in de zaal ‘Rollecate’.

Het doel van deze bijeenkomst is om rekencoördinatoren, leraren PO en VO, IB’ers, onderzoekers en andere geïnteresseerden bijeen te brengen om kennis te delen en te worden geïnformeerd over recent onderzoek. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.

Het programma tijdens de bijeenkomst ziet er als volgt uit:
13.30 – 13.40 uur Ontvangst met koffie en thee
13.40 – 13.45 uur Opening van de middag: associate lector Jantien Smit
13.45 – 14.30 uur Prentenboeken in realistisch reken-wiskundeonderwijs; lezing door prof. dr. Marja van den Heuvel-Panhuizen
14.30 – 15.00 uur Interactieve werkvorm rond het thema prentenboeken o.l.v. Marja van den Heuvel-Panhuizen
15.00 – 15.15 uur Pauze met koffie en thee
15.15 – 15.50 uur Wetenschap & Techniek en ontluikende gecijferdheid; presentatie door drs. Carla Compagnie-Rietberg
15.50 – 16.00 uur Recente ontwikkelingen in het associate lectoraat
16.00 – 16.30 uur Afsluiting met een hapje en drankje

De eerste gastspreker tijdens de bijeenkomst is prof. dr. Marja van den Heuvel-Panhuizen (FIsme, Universiteit Utrecht). Haar lezing zal in het teken staan van de inzet van prentenboeken als didactisch middel in realistisch reken-wiskundeonderwijs. Aansluitend aan de lezing wordt in een interactieve werkvorm op dit thema doorgegaan. De tweede gastspreker is drs. Carla Compagnie-Rietberg (Marnix Onderwijscentrum Utrecht), die een presentatie zal geven over ontluikende gecijferdheid bij Wetenschap en Techniek in groep 2 van het basisonderwijs (projectleider: dr. Diny van der Aalsvoort). Rond beide presentaties is er gelegenheid om vragen te stellen en te discussiëren.
De bijeenkomst informeert u verder over ontwikkelingen en onderzoeksactiviteiten binnen het associate lectoraat reken-wiskundedidactiek van Hogeschool Saxion.

Voor de aanwezige rekencoördinatoren is er van 16.15 tot 17.00 uur in B338 een intervisiebijeenkomst gepland onder leiding van Marian Lenferink van de ‘opleiding rekencoördinator Saxion’. U kunt zich aanmelden door een mail te sturen aan: kcoi@saxion.nl. Uw aanmelding wordt door ons bevestigd.

Graag verwelkomen wij u op 5 november! Met vriendelijke groet, Dr. Jantien Smit, associate lector reken-wiskundedidactiek

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.