Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Panama-Post Online (30), twee nieuwe artikelen



Nieuwe artikelen (voor volledige toegang: neem een abonnement ).

  • Markusse, A. (2014). Panama Praktijktip nummer 131 – Een Fiat vol pepernoten – een rijk probleem voor pabo-studenten. Panama Post (Online), 33.

    Pabo-studenten die net de opleiding binnenkomen, hebben vaak nog een beperkt beeld van het vak rekenen- wiskunde. De term gecijferdheid kennen zij nog niet, laat staan dat de studenten weten wat het betekent om gecijferd te zijn. Bovendien zijn ze vaak, mede vanwege de druk die ze ervaren om de Wiscattoets te halen, erg gericht op het snel aanleren van standaard rekenprocedures. Op de Hs. iPabo wordt er daarom vanaf het eerste jaar regelmatig met gewerkt met rijke wiskundige problemen…
    lees meer
  • Keijzer, R. & Van Gool, A. (2014). Redeneren als kern van het rekenen. Panama Post (Online), 33.

    Uit het KNAW-rapport uit 2009 bleek dat de kwaliteit van de leraar bepalend is voor de opbrengsten van het reken-wiskundeonderwijs, en dat Pabo’s tekort schoten in de rekenkundige scholing van hun studenten. Naar aanleiding van deze conclusies zijn er maatregelen genomen op Pabo’s, het voortgezet onderwijs en het mbo. Hoe is de stand van zaken nu, en wat zijn nieuwe discussiepunten?
    lees meer

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM