Alert 167 – Kennisbasistoets rekenen pabo

De landelijke toetsing van de kennisbasis rekenen-wiskunde kende al enkele rondes. Een aanzienlijk aantal studenten haalde de toets. Er is daarnaast een groep studenten die de toets al enkele keren gedaan heeft in het derde en begin van het vierde studiejaar en telkens zakt voor de toets.

Binnen de ELWIeR onderzoeksgroep is al verschillende keren over deze groep gesproken. Deze gesprekken leidde tot het opzetten van een onderzoek door de onderzoeksgroep met als onderzoeksdoel deze vierdejaars studenten die bij voortduring de kennisbasistoets niet halen in beeld te krijgen.

Wij nodigen opleiders van alle opleidingen uit om mee te werken aan dit onderzoek. Deze medewerking kan bestaan uit:

• het maken van een portret van een van deze studenten,
  • het voorleggen van een vragenlijst aan studenten uit het vierde jaar.

Dit onderzoek is belangrijk, want biedt zicht op studenten die het moeilijk zouden kunnen krijgen met het behalen van de kennisbasistoets. Bovendien geeft het wellicht aanwijzingen hoe we deze studenten beter kunnen bedienen.

Aanmelden en informatie: Ronald Keijzer, R.Keijzer@uu.nl.

Tip: Wil je op de hoogte blijven van actuele ontwikkelingen in dit onderzoek: meld je kosteloos aan als deelnemer aan de LinkedIn-groep van de ELWIeR-onderzoeksgroep.

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.