Alert 173 – Volgens Bartjens Studentendag

Op vrijdag 10 april 2015 is het weer Volgens Bartjens Studentendag. Het thema dit jaar is Meten en Meetkunde Meester. Studenten krijgen de kans om de hele dag actief aan de slag te gaan dit thema met de nodige inhoudelijke verdieping. Marike Verschoor verzorgt een actieve openingslezing over ‘Onvergetelijk bezig zijn met meten en meetkunde’. Daarna zijn er rondes met workshops variërend van meten en meetkunde in prentenboeken voor de onderbouw (Uschi van der Velden), lessen ontwerpen met een A4-tje (Jos van den Bergh) tot en met 3D-tekenen voor de bovenbouw (Jurriaan Steen). Ook meet-activiteiten met kosteloos materiaal (Bronja Versteeg), inhoud geven aan meten (Margreeth Mulder) en opereren met vormen en figuren voor jonge kinderen (Alette Lanting) komen aan bod. Kortom, de moeite waard! Het volledige programma staat online via www.volgens-bartjens.nl waar ook inschrijven mogelijk is. Op de site staat ook een filmpje dat opleiders kunnen gebruiken om studenten attent te maken op deze dag. Bijvoorbeeld door dit in de digitale leeromgeving te plaatsen of te laten zien tijdens een contactmoment. We rekenen op jullie inzet!

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.