Alert 176 – Scratch conferentie 12-15 augustus 2015 (A’dam)

Conferentie Scratch Amsterdam 12-15 augustus 2015
met interessante sprekers zoals Mitch Resnick (Lifelong Kindergarten MIT Media Lab).
Er is een groeiende aandacht in Nederland voor programmeeractiviteiten in het onderwijs (een revival na ongeveer 25 jaar radiostilte, toen op de vleugels van Mindstorms/Papert en de lonkende mogelijkheden van artificiële intelligentie).

In dat gebied gaat het goed met de programmeertaal Scratch. En daarom wordt deze conferentie georganiseerd. Niet direct rekenen/wiskunde, maar misschien wel interessant voor bijv. wiskundige denkactiviteiten (vo) of de slogan: rekenen is leuker als je denkt (in het po).

Ps
Zo loopt er ook een onderzoek in Utrecht (Universiteit Utrecht/Hogeschool Utrecht) naar activiteiten binnen het curriculum van het basisonderwijs (groep 5 t/m 8).

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.