Alert 202 – Tweede pilotjaar voor Grote Wetenschapsdag (po)

Vorig jaar is heel voorzichtig gestart met het fenomeen Grote Wetenschapsdag, een dag voor basisscholen, om met leerlingen, in analogie van de Grote Rekendag, thematisch aan het werk te gaan. In het geval van de Grote Wetenschapsdag gaat het om onderzoekend en ontwerpend leren (vorig jaar zonne-energie, dit jaar water als thema).

Het is nog zoeken hoe de ideale Grote Wetenschapsdag er uit moet zien, daarom is er sprake van een tweede pilotjaar. Dit jaar is het thema water (en welke eigenschappen water heet), waarbij leerlingen eerst aan de hand genomen worden, maar daarna meer losgelaten worden, om te komen tot eigen onderzoeksvragen.

Het materiaal is nu beschikbaar. Zegt het voort:
Grote Wetenschapsdag 2015
Scholen kunnen overigens zelf kiezen wanneer ze deze Grote Wetenschapsdag activiteit uitvoeren.

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.