Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Alert 204 – Docent van cruciaal belang voor het wiskundig denken van leerlingen

De wiskundedocent is de cruciale factor die maakt dat leerlingen leren wiskundig te denken. Dat is de hoofdconclusie van het praktijkonderzoek ‘Wiskundige denkactiviteit in praktijk’, dat een consortium onder leiding van het Freudenthal Instituut heeft uitgevoerd in het kader van het programma praktijkonderzoek van het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (project 405-14-502). De resultaten van het onderzoek zijn vormgegeven in een handreiking voor docenten, een aantal videoclips en een collectie opgaven.

Handreiking Denkactieve Wiskundelessen:
http://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/literatuur/2015_nro_wda.pdf

Opgavedatabase:
http://www.fisme.science.uu.nl/publicaties/subsets/wda/

YouTube kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCId5vPEUusMLvO8Y8WLcjxw

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM