Alert 225 – Volgens Bartjens Studentendag op 15 april

Op vrijdag 15 april 2016 is het weer Volgens Bartjens Studentendag. Tien jaar geleden vond de Eerste Volgens Bartjens Studentendag plaats. In 2016 blikken we terug met de beste workshops van de afgelopen 10 jaar. Natuurlijk is onze blik ook op de toekomst gericht. De openingslezing zal dan ook in het teken staan van ‘rekenen in de 21e eeuw’. Joyce van den Boogaard verzorgt een actieve openingslezing over ‘DenkBeelden’. Daarna zijn er rondes met workshops variërend van rekenen met prentenboeken voor de onderbouw (Aafke Bouwman), probleemoplossen met Eitjes (Jos van den Bergh), tot Help! Breuken! (Lex Gall) gericht op de bovenbouw. Ook de Vertaalcirkel (Cathe Notten) en speels en onderzoekend leren met EurekAnet (Annette Markusse) komen aan bod. In het practicum staan dit jaar rekenspellen gekoppeld aan de drempels uit het Rekenmuurtje centraal. Studenten krijgen de kans om de hele dag actief aan de slag te gaan met een breed programma met de nodige inhoudelijke verdieping. Kortom, de moeite waard! Het volledige programma staat online via www.volgens-bartjens.nl of de directe link www.volgensbartjens-studentendag.nl waar ook inschrijven mogelijk is. Op de site staat ook een filmpje dat opleiders kunnen gebruiken om studenten attent te maken op deze dag. Bijvoorbeeld door dit in de digitale leeromgeving te plaatsen of te laten zien tijdens een contactmoment. We rekenen op jullie inzet!

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.