Alert 238 – Vakantiecursus over ‘Netwerken’

Voor leraren exacte vakken van havo, vwo of hbo, voor leerlingen en voor andere belangstellenden organiseert het Platform Wiskunde Nederland (PWN) in 2016 een vakantiecursus met als thema: “Netwerken”.

De 70ste vakantiecursus is opgezet in samenwerking met het zwaartekracht programma “NETWORKS”. Dit programma, uitgevoerd door een consortium van de universiteiten van Amsterdam, Eindhoven en Leiden en van het CWI verricht diverse onderzoeken naar netwerken op raakvlakken van (toegepaste) waarschijnlijkheidsrekening, operations research, discrete wiskunde, algoritmiek en informatica. In de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

• Kansen, netwerken en data (Johan van Leeuwaarden)
  • Dynamische optimalistaie van optische telecommunicatie (Ton Koonen)
  • Storingsgevoeligheid van netwerken (Floske Spieksma)
  • Bayesiaanse netwerken (Linda van der Gaag)
  • Grafentheorie en communicatie (Jop Briët)
  • Knappe koppelingen (Dion Gijswijt)

Bovendien vindt er op beide dagen een practicum plaats. De vakantiecursus is een professionaliseringsactiviteit die is aangemeld bij het Lerarenregister. De cursus wordt gegeven in:

• Amsterdam: op vrijdag 26 en zaterdag 27 augustus 2015 bij het CWI.
  • Eindhoven: op vrijdag 2 en zaterdag 3 september op de TUE.

Brochure en aanmelden

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.