Alert 258 – Onderzoek naar wetenschappelijk redeneren (basisonderwijs)

Dit is een bericht voor pabo-docenten (r/w) die zich ook bezighouden met Wetenschap en Technologie (W&T). Speel dit bericht graag door naar de juiste connecties.

Saxion voert samen met de Radboud Universiteit en Stichting Quo Vadis onderzoek uit naar de effecten van een leerkracht- en leerlinginterventie op de redeneervaardigheid van leerlingen bij W&T. Het onderzoek start op 1 juni a.s. en wordt gefinancierd door NRO .

Voor dit onderzoek zijn de onderzoekers op zoek naar leerkrachten van groep 6 uit de omgeving van Deventer die in het schooljaar 2016-2017 een door ons ontworpen lessenserie over constructies willen uitvoeren. Afhankelijk van de groep waarin je wordt ingedeeld, krijgen jij en/of de leerlingen daarbij ook een korte training aangeboden m.b.t. het stimuleren van taal (leerkrachten) en het opzetten van onderzoekjes (leerlingen).

Meer weten en/of aanmelden? Mail naar Francien Vrielink (francienvrielink [at] hotmail.com)

Vermeld daarbij: Eigen naam en naam en adres van de school. Of je je opgeeft voor het uitvoeren van het onderzoek en/of deelname aan de klankbordgroep. Korte beschrijving leerlingpopulatie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.