Expertisecentra Wetenschap & Technologie (primair onderwijs)

In Nederland zijn acht regionale netwerken w&t actief in het primair onderwijs. Zij richten zich op het activeren en stimuleren van alle basisscholen om w&t onderwijs aan te bieden. Het regionale netwerk heeft een loketfunctie en kan scholen helpen bij de vraagformulering en invulling van w&t onderwijs. Het regionale karakter van de netwerken is essentieel. Elke regio heeft zijn eigen dynamiek en eigen behoeftes en elk netwerk ontwikkelt zijn eigen, regio specifieke stimuleringsprogramma. Hiermee helpen de regionale netwerken basisscholen om w&t in hun onderwijsprogramma op te nemen op de manier die past bij de school.

Acht centra

• Regio Groningen, Friesland en Drenthe: Bètapunt Noord
  • Regio Overijssel: Kenniscentrum wetenschap en techniek oost (KWTO)
  • Regio Gelderland: Kenniscentrum wetenschap en techniek Gelderland (KWTG)