ELWIeR/Ecent in 2017-2018: in gezamenlijkheid

Met dit bericht markeren we de officiële ingebruikname van de gezamenlijke website. ELWIeR maakt hier inmiddels al een jaar gebruik van (elwier.nl), Ecent sluit thans aan per 1-9 (ecent.nl).
We blijven daarbij overigens nadrukkelijk de onderliggende ‘bloedgroepen’ (wiskunde/rekenen en science) onderscheiden, door bijvoorbeeld aparte nieuwsbrieven te maken. Het zoeken in achtergrondartikelen is vereenvoudigd.
We stemmen overigens de inhoud van de website af met NRO (de kennisportal) zodat eea makkelijk vindbaar is en blijft.

Op 21 september a.s. vergadert de programmacommissie ivm de komende conferentie 2018 (op 18 mei a.s.). Hierin zitten lerarenopleiders en onderzoekers. Mocht je belangstelling hebben hierin te participeren, laat het ons weten (elwier@fi.uu.nl)

In september komt ook de stuurgroep van ELWIeR/Ecent bij elkaar (Hogeschool Utrecht, ELAN TU Twente, iPabo, SLO en UU) om de langere lijn van dit samenwerkingsverband te bespreken.

Vriendelijke groet,
het kernteam van ELWIeR Ecent:
– Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht
– Maarten Pieters, Jeroen Sijbers, SLO
– Ronald Keijzer, iPabo
– Vincent Jonker, Meryem Tatar, UU

De nieuwe website Ecent/ELWIeR en technische issues (vooral ‘veiligheid’) ->
Wellicht dat bij sommigen van jullie bij gebruik van de nieuwe website een opmerking getoond wordt over de ‘onveiligheid’ van de website (en over certificaten die gecheckt moeten worden). Dit heeft te maken met de verschillende domeinnamen die nu bij elkaar komen (ecent, elwier). Kies er in dat geval voor om deze website(s) ‘in onveiligheid’ tegemoet te treden.