Vacature docent Rekenen/Wiskunde (0,8 – 1,0 fte) – Hogeschool Leiden

Hogeschool Leiden zoekt vanaf 1 juni 2018:  Docent Rekenen/Wiskunde, (schaal 10 of 11 ; 0,8 – 1,0  fte)

De functie

Binnen de Pabo neemt Rekenen/Wiskunde een belangrijke plaats in. De docent Rekenen ontwerpt en verzorgt onderwijs bij zowel de voltijd- als de deeltijdvarianten van de Pabo en ook voor de Academische Pabo. Wij zoeken een docent Rekenen/Wiskunde die een belangrijke inhoudelijke rol in de vakgroep Rekenen/Wiskunde gaat spelen. Hij/zij is mede verantwoordelijk voor alle onderwijsonderdelen Rekenen/Wiskunde en ook voor de implementatie van de landelijk ontwikkelde kennisbasis in het curriculum. Naast de werkzaamheden binnen het vakgebied worden taken als studiebegeleider en/of stagebegeleider ingevuld. Hij/zij is zowel inzetbaar binnen de Pabo als bij andere lerarenopleidingen en bij het Centrum Onderwijs & Innovatie Leiden.

Functie-eisen en competenties

Je hebt ervaring met rekenonderwijs in het basisonderwijs, en bij voorkeur op een Pabo. Je bent goed in professionele gecijferdheid en hebt een relevante Mastersopleiding voltooid of anderszins masterniveau aangetoond. Je bent vaardig in het begeleiden van groepen studenten en weet jouw kennis van de didactiek van Rekenen en Wiskunde, op een inspirerende wijze over te dragen.

Kennis van recente ontwikkelingen met betrekking tot – het rekenen in – vernieuwend (basis)onderwijs is een vereiste.

Informatie en sollicitatie

Informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Jan Jaap Hubeek, onderwijsmanager Pabo Hogeschool Leiden via e-mail hubeek.j@hsleiden.nl

Uw sollicitatie inclusief Curriculum Vitae (voorzien van uw naam in de bestandsnaam) kunt u tot 5 april 2018 onder vermelding van vacaturenummer 20 2018/2018/Educatie, mailen naar: werving-selectie@hsleiden.nl

Meer informatie over de vacature is hier te vinden.