Conferentie ‘Droom, durf, doe’ over innovatie en de kracht van uitproberen

Voor: leerkrachten basisonderwijs, pabo-studenten en andere geïnteresseerden
Datum: woensdag 14 november 2018
Tijd: 13:00 – 17:00 uur
Locatie: De Haagse Hogeschool, Johanna Westerdijkplein 75, 2521 EN Den Haag

Door fouten te maken, kun je innoveren
Streven naar perfectie, de maatschappelijke norm, is meestal geen goede raadgever voor creatieve mensen. Risicomijdend gedrag leidt tot saaiheid en levert zelden een parel op. Mislukken daarentegen is een van de meest zekere routes naar originaliteit en succes. Droom vrij en zonder beperkingen. Durf een andere weg in te slaan. Doe, ga tot actie over zonder de uitkomst te kennen. Verwarring en imperfectie zijn goede componenten voor het nieuwe.

Interactieve presentatie, Human Power Team en Gert-Jan van den Ende
Het Human Power Team is een studententeam dat sinds 2010 ieder jaar een speciale fiets bouwt met als doel de grenzen van de menselijke potentie te verleggen. De naam van dit hightech product is de VeloX. Het team is zeer succesvol geweest, met als hoogtepunt het behalen van het wereldsnelheidsrecord in 2013 met 134 km/u!
Gert-Jan van den Ende is producent, acteur en singer/songwriter en vooral bekend als Bobbie uit het kinderprogramma ‘Ernst, Bobbie en de rest’. Zijn motto: ‘Doe wat je leuk vindt, dan word je er vanzelf goed in.’
Samen zorgen ze voor een interactieve en inspirerende start van de middag.

Workshops
In de middag zijn er twee workshopronden. Deze workshops bieden basisschoolleerkrachten, pabo-studenten en andere geïnteresseerden handvatten om onderzoekend en ontwerpend leren te integreren in de lessen.

Meer informatie en inschrijven
Voor het uitgebreide programma en het inschrijfformulier kunt u terecht op http://c3.nl/droomdurfdoe