Door Nieuwsgierigheid Leren

Er is in de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in het bevorderen van het onderwijs op het gebied van wetenschap en techniek. Het InterregV project Door Nieuwsgierigheid Leren brengt voor de leeftijdsgroep 3-12 jaar in beeld hoe leerkrachten en pedagogisch medewerkers in Gelderland, Limburg en Noord-Rijn Westfalen dat nu in hun praktijk vormgeven. De filmpjes op de website www.doornieuwsgierigheidleren.eu geven een rijk en divers beeld van die praktijk op 32 verschillende scholen en kinderdagverblijven. Het materiaal is bestemd voor opleiding en nascholing. Filter- en zoekfuncties maken het mogelijk om gericht te zoeken naar opnamen die een specifiek aspect in beeld brengen.

Het project is een initiatief van Berufskolleg Vera Beckers Krefeld, HAN-Pabo Nijmegen, Hochschule Niederrhein Mönchengladbach en De Nieuwste Pabo Sittard. Het is mogelijk gemaakt door bijdragen van de EU, de provincies Gelderland en Limburg, Noord-Rijn Westfalen en de projectpartners en door de bereidheid van leerkrachten en pedagogisch medewerkers en ouders van leerlingen om opnamen te laten maken.