Meet-ups in Tech: pabodocenten op bedrijfsbezoek

Pabodocenten krijgen een kijkje achter de schermen bij toonaangevende techbedrijven

Dit schooljaar krijgen pabodocenten de prachtige kans om een kijkje achter de schermen te nemen bij één of meer toonaangevende techbedrijven. Zoals Vanderlande, TomTom, Signify en T-Mobile. Zo kunnen ze hun beeld van de technische beroepspraktijk verbreden en verrijken. De inschrijvingen zijn begonnen.

Pabostudenten van nu gaan straks in de klas met wetenschap- en techniekonderwijs aan de slag. Willen hun docenten hen daar goed op voorbereiden, dan helpt het als ze zelf een helder beeld hebben van wat er in technische bedrijven gebeurt. En, van hoe breed en veelzijdig het vakgebied is. TechniekTalent.nu en VHTO bieden speciaal voor deze doelgroep van pabodocenten een serie Meet-ups in Tech. In oktober en november vinden de bedrijfsbezoeken plaats. Deelname is kosteloos.

Interactieve tour

Vier bedrijven – Vanderlande, TomTom, Signify en T-Mobile – hebben een interessant programma samengesteld speciaal voor pabodocenten. Zo krijgen pabodocenten een interactieve tour door het bedrijf, ontmoeten zij professionals die er werken en gaan ze met hen en elkaar in gesprek over technologische innovaties in de sector. Maar ook over hoe die bedrijven aankijken tegen Wetenschap & Techniek in het basisonderwijs. Wie wordt daar niet enthousiast van?

Klaar voor de toekomst

De Meet-ups in Tech dragen bij aan kennisuitwisseling tussen de onderwijswereld en het technische bedrijfsleven. Bovendien helpen ze pabodocenten aan een realistisch(er) beeld van technische bedrijven en de beroepen die daarbij horen. En daarmee aan kennis die ze kunnen gebruiken om hun pabostudenten uit te rusten voor wetenschap- en techniekonderwijs. En daar worden de leerlingen van de toekomst alleen maar beter van.

Aanmelden?

De Meet-ups in Tech zijn voor pabodocenten, onderwijskundigen, coördinatoren en managers op de pabo. Interesse voor dit mooie project van TechniekTalent.nu en VHTO? Ga naar http://www.vhto.nl/meet-ups-in-tech en meld je aan voor één of meer bedrijfsbezoeken. Deelname is kosteloos. Wees er snel bij want het aantal plaatsen per bedrijf is beperkt. Neem voor meer informatie contact op met  info@meetupsintech.nl..

Over TechniekTalent.nu

TechniekTalent.nu is een samenwerkingsverband van technische sectoren in opdracht van werknemers- en werkgeversorganisaties. Het is ons doel om jongeren te enthousiasmeren voor de techniek om daarmee technisch talent te winnen voor de technische sectoren. Dit doen we samen met schoolleiders, decanen, docenten en leerkrachten én technische bedrijven. Door hen te inspireren, te adviseren en te faciliteren met kennis over integratie van techniek en technologie in het funderend onderwijs, en door de samenwerking tussen scholen en bedrijven te stimuleren.TechniekTalent.nu biedt scholen in het hele land kosteloos ondersteuning om meer aandacht aan techniek te besteden. Op zo’n manier dat het leerlingen aanspreekt. Zie ook: www.techniektalent.nu