Onderwijsonderzoek in online boek

boek onderwijskundig onderzoek 'Op de schouders van reuzen'Hoe zorgt een leraar ervoor dat het werkgeheugen van leerlingen niet overbelast raakt? En hoe geeft een docent goede feedback? Deze en andere onderwijsvraagstukken worden beantwoord in Op de schouders van reuzen, een boek dat 24 wetenschappelijke kernartikelen uit de cognitieve en onderwijswetenschappen vertaalt naar de dagelijkse lespraktijk.

Het boek is geschreven door UU-Onderwijswetenschappers Luce Claessens en Steven Raaijmakers en hoogleraar Paul Kirschner (Open Universiteit). Raaijmakers: “In dit boek bespreken we welke invloed de geselecteerde artikelen hebben gehad op het onderwijs en de onderwijswetenschappen. Ook laten we zien wat leerkrachten praktisch gezien kunnen met de ideeën uit deze artikelen.

Gratis downloaden

Het boek is te koop via verschillende (online) boekhandels, en kan gratis worden gedownload. Zo kan iedere leerkracht (in opleiding), ouder, schoolbestuurder, politicus of wie dan ook het boek gratis downloaden.