Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Evaluatie van de invoering van natuuronderwijs in de volgscholen van het NOB-project

Tijdschrift voor Didactiek van de Beta-wetenschappen, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1983-2014

Keursten, J. P.
Van den Akker, J. J. H.

Tijdschrift voor Didactiek van de Beta-wetenschappen
1991 – 9(2), 109-131

Download pdf

This article describes the design and results of an evalutation of the curriculum proposals and materials of a national project on primary science. The evalutation concered the uptake of primary science in 24 schools over a period of two years. At the beginning and end of this two-year period data were gathered by a questionnaire survey of all teachers of the participating schools and by a written test for the students of the eldest group (age 11). The questionnaire contained questions about: teachers’ opinion about science, classroom practice, experienced problems, needs and future plans. The written test contained items about knowledge, skills and attitudes in the science domain. After the presentation of results, the article ends with a discussion and some conclusions.

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM