Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Integratie van informatica-onderdelen in het natuurkunde onderwijs op bovenbouw havo en vwo

Tijdschrift voor Didactiek van de Beta-wetenschappen, uitgegeven door het Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht in de periode 1983-2014

De Beurs, C.
Ellermeijer, A. L.
Heijeler, R.

Tijdschrift voor Didactiek van de Beta-wetenschappen
1990 – 8(2), 121-144

Download pdf

In this article we describe a study on the design of a course in which aspects of information technology are integrated in the physics curriculum of the upper level in secondary schools (havo/vwo) in the Netherlands. The main purpose of our study was to obtain a consensus of opinion between people involved in physics education about possible objectives, contents and contexts. As a result of this study we developed blue-prints for a course ‘Process Automation ‘ (age 16) and a course ‘Computer Applications in Physics’ (age 17/18). We will present both the outline and the results of our study.

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

ELWIeR en Ecent als één STEM