Symposium “Als ik later groot ben…” – 23 mei 2019

Symposium over Beroepsoriëntatie op de basisschool

23 mei 2019 – 12.00 tot 17.00 – Utrecht

Waarom is het belangrijk dat jonge kinderen in aanraking komen met de wereld van werk? Hoe doe je dat op een manier die past bij de belevingswereld van het jonge kind? Hoe laten we meer kinderen in aanraking komen met technische beroepen?

TechniekTalent.nu en TechYourFuture onderzochten wat Nederlandse basisscholen aan beroepsoriëntatie doen en hoe ze dat aanpakken. Tijdens dit symposium presenteren we de laatste inzichten en laten we zien hoe jouw school, bedrijf of netwerk hierin een belangrijke rol speelt.

Meld je hier direct aan

Keynotes van internationale wetenschappers
In een divers programma nemen wetenschappers prof. dr. Juliette Walma van der Molen (University of Twente), dr. Lea Ferrari (University of Padova) en dr. Jennifer DeWitt (University College London) je mee in hun onderzoek, delen ze hun kennis en geven aanbevelingen voor de praktijk. Laat je daarnaast inspireren door de verschillende aanpakken van Nederlandse basisscholen.