Vacatures lectoraat Bèta- en Technologiedidactiek

Onderzoekers Bèta- en Technologiedidactiek

Sluitingsdatum: 09-12-2019

Samen werken aan hoogwaardig praktijkgericht onderzoek op het gebied van Bèta- en Technologiedidactiek? Het lectoraat bèta- en technologiedidactiek van het Kenniscentrum Leren en Innoveren breidt uit en heeft ruimte voor een onderzoeker en een senior onderzoeker.

Lectoraat Bèta- en Technologiedidactiek
Ons onderzoek draagt bij aan curriculumontwikkeling en docentprofessionalisering op het gebied van bèta- en technologieonderwijs. Actuele onderzoeksthemas zijn:

• Leren voor duurzame ontwikkeling (funderend en beroepsonderwijs);
  • Interesseontwikkeling en keuze voor bèta-technische profielen (po en vmbo);
  • Interdisciplinariteit en authentieke opdrachten in het bèta- en technologieonderwijs.

Veel van onze onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten zijn praktijknabij en ontwerpgericht. Het onderzoek draagt bij aan de wetenschappelijke kennisbasis, levert praktijkkennis ten behoeve van het basis-, voortgezet- en hbo-onderwijs, en draagt bij aan onderzoeksmatige professionalisering van studenten en docenten van de HU.

Je werkzaamheden
Per direct zul je als uitvoerder betrokken zijn bij lopende projecten. Je werft middelen voor nieuw onderzoek waarbij je zelf optreedt als uitvoerder en/of projectleider. Voor de seniorpositie geldt bovendien dat je de lector ondersteunt bij het leiden van de groep: je draagt bij aan de begeleiding van junior onderzoekers, je verzorgt de inhoudelijke organisatie van lectoraatsactiviteiten en je draagt bij aan de ontwikkeling van het lectoraat binnen het Kenniscentrum Leren en Innoveren.

Je profiel
Je bent een ervaren onderwijsonderzoeker en je hebt aantoonbare affiniteit met een discipline in het bèta- en technologiedomein (inclusief geowetenschappen). Voor de seniorpositie is een promotie een vereiste. Je hebt gepubliceerd in vakbladen en wetenschappelijke tijdschriften en beheerst de Nederlandse en de Engelse taal in woord en geschrift. Je hebt ervaring met het begeleiden van beginnende onderzoekers. Verder beschik je over een goed netwerk voor acquisitie en kenniscirculatie en heb je ervaring met het schrijven van onderzoeksvoorstellen en met projectacquisitie. Een onderwijsbevoegdheid binnen een van werkvelden van het lectoraat en onderwijservaring in het hoger onderwijs zijn gewenst; mede met het oog op je inzetbaarheid voor onderwijstaken binnen de Hogeschool. Je bent een teamspeler, kunt goed schakelen en bent in staat om in een complexe omgeving te werken met diverse stakeholders.

Over de werkplek
De functie is organisatorisch ondergebracht bij het lectoraat Bèta- en Technologiedidactiek. Dit lectoraat is onderdeel van het Kenniscentrum voor Leren en Innoveren en werkt nauw samen met diverse onderwijsinstituten binnen de HU, waaronder bèta-technische opleidingen en de lerarenopleidingen po en vo.

Je arbeidsvoorwaarden
Voor interne kandidaten kan deze onderzoeksfunctie gecombineerd worden met een (vaste) aanstelling bij een van de HU-opleidingen. Je wordt dan gedetacheerd vanuit je onderwijsinstituut en afspraken over de omvang van de detachering maken we dan samenspraak met het onderwijsinstituut.

Voor externe kandidaten betreft het vooralsnog een tijdelijke functie: je krijgt een jaarcontract (D4) met een omvang van 0,4-0,6 fte. Verlenging behoort tot de mogelijkheden. Mogelijk kan de functie worden uitgebreid met structurele onderwijstaken binnen een van onderwijsinstituten van de Hogeschool, in dat geval behoort een vaste aanstelling tot de mogelijkheden.

Solliciteren
Wil je meer informatie over de functie, neem dan contact op met dr. Elwin Savelsbergh, lector Bèta- en Technologiedidactiek, 06-41695246, elwin.savelsbergh@hu.nl.

Informatie over werken bij Hogeschool Utrecht (HU) is te vinden op www.hu.nl, werken bij HU. Solliciteren kan uitsluitend online, via onze website.

Sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op maandag 16 december 2019… < lees meer >