W&T Kompas

Schoolteams staan voor de uitdagende taak om Wetenschap en Technologie (W&T) in te bedden in hun onderwijs. Er gebeurt al veel rond W&T in scholen. Tegelijkertijd zijn deze activiteiten vaak nog geen structureel onderdeel van het curriculum.

Het W&T kompas is ontwikkeld om het team van een school inzicht te geven in hoeverre W&T al is ingebed in de school. Ook helpt het W&T Kompas om gezamenlijke ontwikkeldoelen te formuleren, die aansluiten bij de visie van de school. Het team wordt tijdens dit proces, en indien gewenst ook daarna, begeleid door W&T-experts.

Het W&T Kompas is ontwikkeld door TechYourFuture, expertisecentrum voor Techniekonderwijs en is mede mogelijk gemaakt door bijdragen van Regio Twente/ Techniekpact Twente en provincie Overijssel & Platform Talent voor Techniek