Maakonderwijs centraal – bijeenkomst bij Pakhuis de Zwijger

Een dag waarbij het maakonderwijs centraal staat.Ben je werkzaam in of nieuwsgierig naar onderwijs op het gebied van kunst, wetenschap & techniek, zorg dan dat je erbij bent!

DI 8 NOV, 19.30

Info en inschrijven

Ben jij een maker? Werk je in het maakonderwijs? Of heb je interesse in het maakonderwijs en wil je op jouw school meer aandacht besteden aan kunst, wetenschap en technologie?

De Mokum maakcoalitie organiseert dit najaar samen met partners uit het hele land hét maaksymposium van 2022. Op diverse locaties in Amsterdam én andere maakplekken in het land zijn er workshops, masterclasses, lezingen en co-sessies. Er zijn programma’s specifiek voor docenten, maar ook voor kinderen en jongeren, voor schooldirecteuren, voor creatievelingen en makers, voor onderzoekers, voor studenten, voor museumdocenten en voor maakplaats-coaches. In de avond sluiten we de dag af in Pakhuis de Zwijger met diverse sprekers in een avondvullend programma rondom maakonderwijs. Tijdens deze avond worden verschillende actuele projecten kort gepresenteerd en gaan we met professionals uit het maakonderwijs in gesprek. Het programma is zowel live als online te volgen. En voor wie wil is het mogelijk om voor de start van het avondprogramma, te genieten van een lopend buffet bij Pakhuis de Zwijger.

Het Maaksymposium wordt georganiseerd in samenwerking met:
OBA, De Mokum Maakcoalitie, Pakhuis de Zwijger, Next Nature, Koninklijke bibliotheek, Probiblio, Maaklab, AHK kunsteducatie/CoE Arts & Education, HVA, IPabo, Waag, AHK, HAN, HR, Tetem, Rijnbrink, NEMO Science Museum, Stadslab Rotterdam, MAD emergent art center, Cinekid, Edulab van ROC van Twente en Huis73