Talenten voeden – een boek en een online seminar

Walma van der Molen, J. (2022). Talenten Voeden. Praktische gids voor toekomstbestendig en dieper leren.

Online seminar

Online Event Talenten Voeden 7 februari 2023

Kosten individuele deelname € 25,=.

kwto.nl/aanmelding-online-event-talenten-voeden-7-februari-2023

Boek

Vanaf januari 2020 is het digitale boek ‘Talenten Voeden’ van prof. dr. Juliette Walma van der Molen, een uitgave van KWTO, online beschikbaar. Het is een overkoepelend raamwerk en gids tegelijk voor iedereen werkzaam in het onderwijs, maar ook daarbuiten. ‘Talenten Voeden’ laat zien welke wetenschappelijk bewezen elementen kunnen bijdragen aan toekomstbestendig en dieper leren. Met zowel praktische handvatten voor starters in deze materie alsook talloze bronnen en verwijzingen voor wie meer ervaren is met toekomstbestendig en dieper leren en de verdieping zoekt.

Juliette: “Deze uitgave laat zien wat het verschil is tussen onderwijzen en werkelijk leren. Plus wat er nou écht werkt als je met je onderwijs over wilt gaan naar werkelijk leren voor de lange termijn.”

Vragen?
•Hoe kunnen we leerlingen actiever betrekken bij hun eigen leren?
•Hoe kunnen we kinderen dieper en voor de langere termijn laten leren?
•Hoe kunnen we ieders talenten of kwaliteiten herkennen en voeden?
•Moeten we het onderwijs werkelijk anders gaan inrichten?
•Welke rol spelen ‘wetenschap en technologie’, ‘onderzoeken en ontwerpen’, ‘ontdekken’ en ‘21e-eeuws leren’?
•Welke ingrediënten leiden, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, echt tot toekomstbestendig leren?
•Wat kun je als school en leerkracht zelf doen om je onderwijs stapsgewijs te verbreden en verdiepen