Tijdschrift OnderwijsPraktijk Studies
Tijdschrift TOPS
OnderwijsPraktijk Studies |
Het Tijdschrift OnderwijsPraktijk Studies afgekort TOPS is een digitale uitgave voor en over praktijkgericht onderwijsonderzoek in Nederland. Het biedt onderwijsonderzoekers en professionals die actief zijn in alle sectoren van het onderwijs een platform om hun onderzoek open-access te publiceren.
TOPS richt zich op de publicatie van artikelen over onderwijsonderzoek waarin nadrukkelijk aandacht wordt besteed aan de praktische toepassing en/of doorwerking van onderzoeksbevindingen en ontwikkelde methodieken in de praktijk. TOPS wil hiermee bijdragen aan het beschikbaar maken van praktijkgericht onderzoek dat bijdraagt aan kwaliteitsverbetering van het onderwijs, professionalisering van leraren en onderzoekers en het bevorderen van een onderzoekscultuur op scholen in Nederland. Met artikelen in TOPS slaan we een duidelijke brug tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk. TOPS publiceert hoogwaardige artikelen – dit betekent dat er peer-review plaats zal vinden door onderzoekers én onderwijsprofessionals.
2025
Open Access, ondersteuning vanuit NRO
2022, start
Lancering (digitaal) op vrijdag 3 juni 2022
Versies van dit document
- december 2024
- oktober 2021