FYSICA 2018 – 13 april 2018

Alle fysici – van student tot professor, van docent tot wetenschapper, werkzaam in industrie of overheid, hbo of universiteit – zijn van harte uitgenodigd deel te nemen aan FYSICA 2018 op vrijdag 13 april. Het is nu het moment om in te schrijven, aangezien die datum snel dichterbij komt! Deze dag biedt een sterk natuurkundig programma en een unieke mogelijkheid om fysici van diverse pluimage te ontmoeten en met elkaar te netwerken. FYSICA is het jaarlijkse natuurkunde-evenement van de Nederlandse Natuurkundige Vereniging, dit jaar georganiseerd in samenwerking met de UU. We zien er naar uit ook u te verwelkomen.

Een prachtig programma is samengesteld: Nobelprijswinnaar Barry Barish geeft een lezing over zwaartekrachtsgolven, de presentatie van de winnares van de Minervaprijs Julia Cramer gaat over hoe schijnbaar onuitlegbare natuurkundige onderwerpen aan leken te presenteren, Gabriele Hegerl (Universiteit van Edinburgh) spreekt over het complexe klimaatsysteem en Physicaprijswinnaar Maria Antonietta Loi gaat in op organische hybride opto-electronica.

Drie jonge fysici/astronomen zijn finalist in de Young Speakers Contest, zij dingen met hun presentatie naar de stem van het publiek.

Tijdens de middag zijn er diverse sessies waarin verschillende onderwerpen centraal staan: Biophysics, Complex System Climate, Didactics of Physics, Particles & Cosmos, Quantum Physics for Technology en Careers in Physics. Deze laatste sessie wordt georganiseerd door studievereniging A-Eskwadraat.

Na het diner wordt de avond afgesloten met natuurkundige muziek: Theremin in concert. Op de FYSICA-markt zijn diverse bedrijven en instituten present.

Het complete programma is in te zien op www.fysica.nl. Graag tot 13 april!