Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Panama Conferentiebundel 13 (1995)

Panama Cursusboek 13 – 1995
Thema: Rekenen in de bovenbouw van de basisschool
Eindredactie: Corine van den Boer en Maarten Dolk
Uitgave: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Artikelen

  • Barth, F., Oonk, W. and Schinkel, C. (1995). Paradigma´s van het basisonderwijs (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 81-90). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Boekaerts, M. (1995). Zolang onderweg en nog zover te gaan
    – gewenste hulp bij gedragsveranderingsprocessen – (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 137-141). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Buijs, K. and Nooteboom, A. (1995). Breuken: begrip en taalontwikkeling (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (Vol. 26, pp. 39-51). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Clijsen, A. J. H. N., Joosten, F., Halm, H. v. and Hoogenkamp, G. M. (1995). Nieuw Rotterdams Peil: problemen bij het rekenonderwijs op FAO-scholen (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 99-109). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • De Glopper, K. (1995). Woorden in context (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 111-119). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • De Jong, R. and Verkruijsse, I. (1995). Kerndoelen en PPON rekenen-wiskunde (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 143-165). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Faes, W., Uittenbogaard, W. and Dolk, M. (1995). Rekenen op de rand van de krant – hoofdrekenen en schattend rekenen (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 91-98). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Gravemeijer, K. (1995). Onderwijsontwikkeling in de praktijk (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 129-136). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Keijzer, R. and Lek, A. (1995). Breuken: kerndoelen en formaliseren (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 53-64). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Kraemer, J. M. (1995). Beleidsvoorwaarden voor een voortgezette onderwijsontwikkeling (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 121-128). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Treffers, A. (1995). Kerndoelen cijferen – voorstel tot nadere uitwerking (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 11-17). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Treffers, A. (1995). Kommagetallen (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 19-38). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Wijers, M. M. and Galen, F. v. (1995). Breuken, procenten en kommagetallen in het Middle School Project (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 65-74). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Zwart, A. (1995). Rekenen in de Vrije School (PDF). In Panama Cursusboek 13 rekenen in de bovenbouw van de basisschool (pp. 75-80). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.

Verwijzingen

ELWIeR en Ecent als één STEM