Panama Conferentiebundel 15 (1997)

Panama Cursusboek 15 – 1997
Thema: Naar een balans in de reken-wiskundeles. Interactie, oefenen, uitleggen en zelfstandig werken
Eindredactie: Corine van den Boer en Maarten Dolk
Uitgave: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Artikelen

• De Jong, R. and Verkrijsse, I. (1997). Naar een balans in de reken-wiskundeles (PDF). In Panama Cursusboek 15 naar een balans in de reken-wiskundeles – interactie, oefenen, uitlegggen en zelfstandig werken – (pp. 149-171). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Keijzer, R. (1997). Formeel rekenen met breuken (PDF). In Panama Cursusboek 15 naar een balans in de reken-wiskundeles – interactie, oefenen, uitlegggen en zelfstandig werken – (pp. 101-116). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Moerlands, F. and Boswinkel, N. (1997). Van poffertjes tot supersom – een lijn in tafels (PDF). In Panama Cursusboek 15 naar een balans in de reken-wiskundeles – interactie, oefenen, uitlegggen en zelfstandig werken – (pp. 89-99). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Oonk, W. (1997). MILE pakt uit – de eerst mile-palen1 – – paradigma’s van adaptief onderwijs’ (PDF). In Panama Cursusboek 15 naar een balans in de reken-wiskundeles – interactie, oefenen, uitlegggen en zelfstandig werken – (pp. 73-88). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Scherer, P. (1997). Productive or reproductive exercises – what is appropriate for low attianers?
    – kinderen komen opeens met mooie ideeën (PDF). In Panama Cursusboek 15 naar een balans in de reken-wiskundeles – interactie, oefenen, uitleggen en zelfstandig werken – (pp. 35-49). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Streefland, L. and Elberts, E. (1997). De klas als onderzoeksgemeenschap (PDF). In Panama Cursusboek 15  naar een balans in de reken-wiskundeles – interactie, oefenen, uitleggen en zelfstandig werken – (pp. 11-24). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Tabringa, L. (1997). Een onderzoektocht – kinderen komen opeens met mooie ideeën (PDF). In Panama Cursusboek 15 naar een balans in de reken-wiskundeles – interactie, oefenen, uitleggen en zelfstandig werken – (pp. 25-34). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Tans, J., Nicolai, J. and Slettenhaar, D. (1997). Rekenen en wiskunde in freinet-scholen – da’s pas realistisch! (PDF). In Panama Cursusboek 15 naar een balans in de reken-wiskundeles – interactie, oefenen, uitlegggen en zelfstandig werken – (pp. 129-139). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Ter Heege, H. (1997). Problemen leren oplossen met wiskundige middelen (PDF). In Panama Cursusboek 15 naar een balans in de reken-wiskundeles – interactie, oefenen, uitlegggen en zelfstandig werken – (pp. 117-121). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van der Blij, F. (1997). Is dat al wiskunde? Is dat nog wiskunde? (PDF). In Panama Cursusboek 15 naar een balans in de reken-wiskundeles – interactie, oefenen, uitleggen en zelfstandig werken – (pp. 61-71). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van Galen, F. (1997). Thuis- en schoolsoftware (PDF). In Panama Cursusboek 15 naar een balans in de reken-wiskundeles – interactie, oefenen, uitlegggen en zelfstandig werken – (pp. 141-148). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van Groenestijn, M. (1997). Actief en zelfstandig (rekenen) leren in de volwasseneducatie (PDF). In Panama Cursusboek 15 naar een balans in de reken-wiskundeles – interactie, oefenen, uitlegggen en zelfstandig werken – (pp. 123-127). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.