Alert 159 – Meer informatie over oefensite kennisbasis

Tijdens de ELWIeR-conferentie op 21 november jl. is de oefensite voor de landelijke kennisbasistoets rekenen-wiskunde gepresenteerd, die eerder onder leiding van twee docenten van resp. de HU en de iPabo werd gemaakt door enkele excellente pabostudenten van de HU. Deze oefensite, voor en door studenten, is kosteloos te gebruiken en bevat:
– 140 opgaven op toetsniveau, verspreid over alle domeinen van de kennisbasis rekenen-wiskunde voor de pabo;
– bij deze opgaven meerdere uitwerkingen;
– omschrijvingen van kernbegrippen met voorbeelden;
– bij een groot aantal kernbegrippen passende opgaven;
– een mogelijkheid tot het geven van reacties op de inhoud van de site.
We nodigen iedere opleider van harte uit de link naar de oefensite te delen met studenten. Dat kan bijvoorbeeld door de link te plaatsen op het deel van de website van de hogeschool dat voor de studenten de portal (voor rekenen-wiskunde) vormt of op de elektronische leeromgeving van de opleiding.
De oefensite bevat inmiddels 140 opgaven, maar dat is nog lang niet genoeg. Er is op dit moment een nieuwe groep excellente pabo-studenten van de HU onder leiding van twee docenten aan de slag gegaan om het aantal opgaven uit te breiden. Dat betekent onder meer dat studenten van de HU en opleiders van HU en iPabo investeren voor alle opleidingen. Dat doen ze graag, maar hulp wordt op prijs gesteld. Neem contact op met Marjolein Kool of Ronald Keijzer. Gebruikers van de oefensite kunnen ook meewerken door te reageren via het feedbackformulier op de oefensite, zodat dit waardevolle materiaal met vereende krachten kan groeien in kwantiteit en kwaliteit.

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.