Terugblik Nationale Rekencoördinator Dag 2017

Op 10 maart 2017 kwamen ongeveer 170 rekencoördinatoren bij elkaar in Utrecht voor de NRCD, die jaarlijks wordt georganiseerd door o.a. de Universiteit Utrecht (de afdeling Onderwijsadvies en Training is penvoerder). Het programma was als volgt opgebouwd:

• openingslezing door Marc van Zanten (SLO/UU) over: Gecijferdheid voor de 21ste eeuw;
  • een ronde werkgroepen ‘voor en door rekencoördinatoren’ (verzorgd door de verschillende regio’s);
  • twee rondes met werkgroepen over specifieke onderwerpen.

De dag (inmiddels voor de vierde keer georganiseerd, en voortbouwend op een traditie van de ‘Nationale Reken Dagen’ die tot 2011 door het Freudenthal Instituut werden georganiseerd) is een inspiratiebron voor alle leerkrachten die zich met veel energie inzetten voor het rekenonderwijs. Je hoeft ook geen rekencoördinator te zijn om naar deze dag te komen. Het is belangrijk dat jouw hart sneller klopt als het gaat om het rekenonderwijs goed vorm te geven, in je eigen klas of in de hele school. De presentaties van 10 maart j.l. (en ook die van voorgaande jaren) zijn terug te vinden op de website van de NRCD. De eerstvolgende conferentie vindt plaats op 9 maart 2018.

Lees hier meer over de NRCD.