Vacature docent rekenen-wiskunde lerarenopleiding basisonderwijs

Stenden hogeschool is binnen de School of Education, bachelor opleiding Leraar Basisonderwijs voor in eerste instantie de locatie Groningen, op zoek naar enthousiaste kandidaten voor de functie van:

Lecturer Rekenen – Wiskunde (0.8 fte)

Inhoud van de functie
De lecturer Rekenen- Wiskunde heeft een brede interesse in zowel de didactiek als de inhoud van het vakgebied en kan op verschillende onderdelen lessen verzorgen. Mogelijke onderdelen zijn:

• Ontwerpen en verzorgen van onderwijs betreffende de rekenwiskundedidactiek van jonge kind tot begin voortgezet onderwijs;
  • Ontwerpen en verzorgen van rekenwiskundeonderwijs betreffende de inhoud tot op 3S niveau;
  • Het begeleiden en beoordelen van studenten bij de ontwikkeling van beroepsproducten op het gebied van rekenen-wiskunde in de basisschool en het begin van het voortgezet onderwijs
  • In samenwerking met collega’s rekenen-wiskunde en didactiek ontwerpen van (delen van) het curriculum
  • Daarnaast heeft hij/zij binnen de opleiding een belangrijke rol in het begeleiden van studenten in stages en afstudeerprojecten en denkt hij/zij mee over ontwikkelingen in de opleiding. Sleutelwoorden hierbij zijn: betrokkenheid, samenwerking en eigenaarschap.

Taken van de docent zijn:

• voorbereiding en verzorging van onderwijs;
  • begeleiding (PGO) groepen;
  • onderwijsontwikkeling;
  • student- en studieloopbaanbegeleiding;
  • stage activiteiten/ netwerkactiviteiten;
  • inhoudelijke afstemming bij internationalisering.

Profiel

• Een afgeronde relevante opleiding op Masterniveau;
  • Aantoonbare kennis over en belangstelling over rekenen-wiskunde in het primair onderwijs;
  • beschikt over ruime kennis van en ervaring met het hoger onderwijs, brede theoretische en praktijkkennis en kennis van didactische methoden en technieken;
  • De voorkeur gaat uit naar kandidaten met een gedegen wiskundige achtergrond en/of expertise met betrekking tot de overgang van primair naar voortgezet onderwijs.
  • uitstekende Nederlandse en Engelse uitdrukkingsvaardigheid;
  • aantoonbare affiniteit met het profiel van Stenden;
  • organisatietalent (organiseren eigen werk, voortgangsbewaking).

Arbeidsvoorwaarden
Ingangsdatum: 1 september 2017.
De bij deze functie behorende salarisschaal is 11, max. € 4.661,12 bruto per maand, bij een fulltime dienstverband.
Inschaling vindt plaats op grond van kennis en werkervaring.
Stenden Hogeschool kent een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket met onder andere een structurele eindejaarsuitkering van 8,3%, betaald ouderschapsverlof en ruime verloffaciliteiten.
De aanstelling is voor een jaar, afhankelijk van budget en functioneren behoort verlenging tot de mogelijkheden.

Sollicitatieprocedure
Telefonische inlichtingen kunnen worden ingewonnen bij Gea Hoekzema, teamleider Groningen telefoonnummer: 06-15319610
Je brief voorzien van c.v. kun je mailen naar vacatures@stenden.com onder vermelding van het nummer 17.024.
Wij ontvangen je reactie graag uiterlijk 30 juni 2017.
De vacature is zowel intern bij Stenden en de NHL gepubliceerd als extern. Bij gelijke geschiktheid hebben interne medewerkers van Stenden en NHL voorrang.