Panama Conferentiebundel 12 (1994)
Panama Cursusboek 12 – 1994
Thema: Speciaal rekenen
Eindredactie: Maarten Dolk, Hans van Luit en Elise te Woerd
Uitgave: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht
Artikelen
- Beishuizen, M., Tom, M. and Klein, A. S. (1994). Zwakke rekenaars en de lege getallenlijn (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 101-111). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Bodin-Baarends, C. and Goffree, F. (1994). Pedagogisch-didactisch onderzoeker in de jaren negentig (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 187-194). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Compagnie-Rietberg, C. W. (1994). Rekendidactiek in de steigers – biedt het directe instructiemodel leraren mogelijkheden om in de rekenles
extra aandacht te besteden aan zwakke(re) leerlingen? – (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 133-145). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht. - De Jong, R. and Verkruijsse, I. (1994). Speciaal rekenen (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 233-256). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Goffree, F. and Woerd, E. t. (1994). Extra zorg voor bollebozen op de basisschool (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 213-221). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Haccou, R. and Geurts, H. (1994). In het kort reken ik erop – het Onderwijs Planning en Evaluatie Systeem – Rekenen (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 69-78). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Janssen, J. (1994). Signaleren, registreren en analyseren met het toetspakket rekenen-wiskunde 1 (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 43-57). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Kraemer, J. M. and Nelissen, J. (1994). Analyseren, diagnostiseren en helpen met ‘Hoe Verder na de toets?’ (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 59-67). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Lek, A., Nelissen, J., Kaskens, J. and Wulp, v. d. R. (1994). Kleuters opnieuw op stap (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 167-178). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Mooij, T. (1994). Kunnen hoogbegaafde leerlingen rekenen? (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 205-212). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Noordtzij, W. (1994). Functioneel rekenen op de zmlk-school (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 157-165). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Ruijssenaars, A. J. J. M. (1994). Speciaal rekenen – hoe irrealistisch is een orthopedagogische-pedagogische-didactische benadering? (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 29-41). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Scherer, P. (1994). Low attainers and opportunities to do mathematics (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 195-204). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Schuurman-Heyden_van_der, M. (1994). Hoogbegaafde leerlingen en speciaal rekenen (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 223-231). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Treffers, A. (1994). Basale (on)gecijferdheid (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 11-28). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Van de Rijt, B. and Luit, H. v. (1994). Rekenvoorwaarden en telvaardigheden bij kleuters: toetsing en remediatie (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 89-100). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Van der Heijden, M. K. (1994). Procesdiagnostisch onderzoek van handig en flexibel hoofdrekenen met LDRT (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 79-87). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Van Eerde, H. A. A. and Woerd, E. D. H. M. t. (1994). Het rekenrek: een hulpmiddel met gebruiksaanwijzing (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 123-131). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Van Groenestijn, M., Luyten, R. and Matthijsse, W. (1994). Rekenen in de basiseducatie (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 179-186). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Van Luit, H. (1994). Speciaal rekenprogramma vermenigvuldigen en verdelen: werkwijze en resultaten (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 113-121). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
- Van Voorst-van Beest, K. (1994). In de hulpklas wordt ‘speciaal’ gerekend (PDF). In Panama Cursusboek 12 speciaal rekenen (pp. 147-155). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.