Vacature docent-ontwikkelaar wiskunde bij U-Talent

Per 1 augustus 2018 is U-Talent op zoek naar een docent-ontwikkelaar wiskunde.

Omvang: 0,3 fte

In U-Talent werken de Universiteit Utrecht, de Hogeschool Utrecht en scholen uit de regio nauw samen aan kwalitatief goed bèta en techniekonderwijs voor havo en vwo. U-Talent is gericht op het verdiepen en verrijken van het bètaonderwijs, talentontwikkeling in de bètavakken, en het vergroten van de interesse van leerlingen in bèta en techniek. Er zijn activiteiten voor onderbouwleerlingen, bovenbouwleerlingen, bètadocenten, TOA’s en schoolleiders. Zo verdiepen leerlingen zich bijvoorbeeld in de werking van nieuwe medicijnen, en wisselen TOA’s good practices uit op een inspiratiedag.

Functie-inhoud

• Het voorbereiden en verzorgen van wiskunde-onderwijs aan vwo-leerlingen in het kader van het U-Talent programma. Dit betreft vooral verdiepende en verrijkende modules voor 5-6 vwo in de U-Talent Academy. Daarnaast gaat het om modules voor leerlingen uit onderbouw en 4 vwo en om masterclasses voor leerlingen in 5-6 vwo.
  • Het ontwikkelen van U-Talent onderwijs in afstemming met onderzoeksgroepen en met andere U-Talent docenten en ontwikkelaars; het ontwikkelen van nieuw materiaal en het aanpassen van bestaand materiaal, o.a. naar aanleiding van evaluaties; het geschikt maken van bestaand lesmateriaal voor gebruik in blended learning binnen het Teaching & Learning Lab, in afstemming met het onderzoekers van het Freudenthal Instituut.
  • Het uitvoeren van andere docent-activiteiten binnen de U-Talent Academy, waaronder het optreden als begeleider voor de thesis (profielwerkstuk); het begeleiden van leerlingen tijdens een excursie; het begeleiden van leerlingen als tutor; het participeren in sociale activiteiten zoals de introductiedagen van de U-Talent Academy.
  • Het voorbereiden van en bijdragen aan activiteiten in het U-Talent docentenprogramma, o.a. de jaarlijkse docentenconferentie.

Functie-eisen

• U beschikt over een eerstegraads lesbevoegdheid wiskunde en heeft bij voorkeur doceerervaring in bovenbouw vwo.
  • U beleeft veel plezier aan het geven van onderwijs en aan het werken met voor bèta getalenteerde en gemotiveerde leerlingen.
  • U hebt interesse in of ervaring met nieuwe onderwijsvormen (zoals blended learning, gamification, inquiry based learning, etc.) en u hebt ervaring met het ontwikkelen van vernieuwend bèta-onderwijs.
  • U staat open voor interdisciplinair samenwerken met andere (bèta)collega’s.
  • U werkt graag samen met anderen en u kunt werken in een omgeving die u zelf mede vorm geeft.
  • U heeft ervaring met academisch onderzoek; een promotie strekt tot aanbeveling.
  • U bent beschikbaar vanaf 1 augustus 2018, liefst met een inwerkperiode voor de zomer. Aanwezigheid op maandag en/of dinsdag is vereist.
  • Indien u naast deze functie lesgeeft op een school is het noodzakelijk dat uw schoolleiding uw ambities ondersteunt.

Aanstelling

• 1 jaar, met uitzicht op (tijdelijke) verlenging
  • Detachering mogelijk

Meer informatie en sollicitaties

Solliciteren kan tot en met 24 april 2018
Contactpersoon: dr ir Anita Kokelaar, curriculumcoördinator U-Talent: J.J.Kokelaar@uu.nl
De sollicitatiegesprekken zullen op 14 of 15 mei plaats vinden.