Pro-U Universiteit Twente van start

​Onder de noemer ‘Pro-U’ werken de vakgroep ELAN en het Pre-University programma (Pre-U) van de Universiteit Twente samen aan een palet van professionaliseringsactiviteiten voor medewerkers in het PO en VO. Pro-U biedt vanaf schooljaar 2018-2019 verschillende activiteiten aan waaraan je individueel of met collega’s kunt deelnemen.

Aanbod Pro-U

De activiteiten van Pro-U zijn verdeeld in drie thema’s: vakspecifiek, didactiek en onderwijsontwikkeling. Alle activiteiten komen voort uit een praktijkbehoefte en zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek uit de vakgroep ELAN of haar partners. Het doel van Pro-U is om bij te dragen aan de kwaliteit van het onderwijs en om docenten te ondersteunen bij hun professionele ontwikkeling in de school.

De volgende activiteiten staan op het programma:

• Workshops (1 dagdeel)
  • Cursussen (meerdere dagdelen)
  • Docentontwikkelteams (DOT’s) (60 uur in 1 jaar)
  • Conferenties (1 dag)
  • Verandertrajecten (maatwerk)
  • Assessments (maatwerk)

Aanmelden en meer informatie

Op de website vind je meer informatie over het aanbod en kun je je aanmelden voor alle activiteiten. De aanmelddeadline voor de eerste workshops is 15 oktober a.s. Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor de Pro-U nieuwsbrief. Voor vragen, ideeën of opmerkingen kun je contact opnemen met Pro-U via pro-u@utwente.nl.