W4Kangoeroe

Reken- en wiskundewedstrijd voor alle leerlingen vanaf groep 3 t/m vwo 6 (er zijn 5 verschillende versies).

Bestaat uit 24 of 30 leuke, originele en creatieve vragen (van eenvoudige tot echte hersenkrakers)

www.w4kangoeroe.nl

De leerlingen kunnen zowel individueel meedoen, als in duo’s. Ook mogen ze een lagere (lagere) versie maken dan ze eigenlijk zouden moeten (gezien de klas waarin ze zitten). Iedere deelnemer krijgt de volgende prijzen: het aandenken (speeltje/puzzel), een certificaat op naam en de special.

De besten van Nederland binnen elke categorie krijgen een prijs op naam. Ook krijgt elke school verdeelprijzen, om te verdelen door de coördinator (hangt af van het aantal deelnemers op de school).

De wedstrijd wordt georganiseerd op school, maar het mag ook buiten school om. Wel altijd met minstens 10 deelnemers. Rond begin december worden de posters e.d. naar de scholen gestuurd.

Eerdere versies

• 20 maart 2025