Vacature vakexpert rekenen-wiskunde po (32 uur)

SLO is op zoek naar een vakexpert rekenen-wiskunde po (32 uur).
Wat ga je doen?
  • Samen met het onderwijsveld en andere experts ontwikkel je doelen, kaders, voorbeeldmaterialen en instrumenten voor het vakgebied, op landelijk, school- of klasniveau. Daarbij maak je gebruik van onderzoeksresultaten en beleidsrapporten.
  • Je zorgt ervoor dat betrokkenen binnen en buiten SLO gedurende het ontwikkelproces van elkaar kunnen leren, in nauwe samenwerking met relevante onderwijspartners.
  • Je volgt proactief de algemene ontwikkelingen op het gebied van rekenen-wiskunde en waardeert en duidt de potentie van deze ontwikkelingen voor het onderwijs en het curriculum.
  • Je agendeert het vakgebied door publicaties in vak- en beleidsbladen, lezingen en workshops.
  • Vanuit inhoudelijke expertise adviseer je onze opdrachtgever OCW en de strategische en ketenpartners van SLO op het vakgebied.
  • Leraren, schoolleiders en bestuurders met praktijkvragen adviseer je over het vakgebied en deze casuïstiek verbind je met landelijke ontwikkelingen.
  • Je ontwikkelt en onderhoudt een relevant netwerk, representeert SLO en draagt zo bij aan de positionering van SLO als nationaal expertisecentrum.
Wat verwachten we van je?

Je hebt:

• een WO werk- en denkniveau, en je beschikt over een afgeronde WO-opleiding en relevante aanvullende opleidingen;
  • brede kennis en expertise op het gebied van rekenen-wiskunde en de doelgroepen die binnen het primair onderwijs worden bediend;
  • zicht op de ontwikkelingen rondom het vakgebied rekenen-wiskunde;
  • ruime ervaring met de onderwijspraktijk van het primair onderwijs en de aansluiting op de onderbouw voortgezet onderwijs, en je spreekt de taal van de school;
  • een relevant netwerk van experts op het vakgebied rekenen-wiskunde;
  • een helicopterview op onderwijs, die onder meer blijkt uit jouw visie op onderwijsbehoeften binnen het vakgebied.
Je bent:
  • sociaal ondernemend en je zoekt actief de samenwerking op, binnen en buiten de organisatie;
  • uitstekend mondeling en schriftelijk vaardig en je denkt en werkt systematisch en conceptueel;
  • ervaren in ontwikkel- en/of onderzoeksactiviteiten;
  • flexibel genoeg om te participeren in complexe projecten;
  • in staat om te opereren in een complex krachtenveld….< lees meer >