Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Onderwijs meets Onderzoek

Wat kunnen wiskundeonderwijs en onderwijsonderzoek voor elkaar betekenen? Deze vraag komt aan de orde tijdens de vierde editie van de conferentie Onderwijs meets Onderzoek.

Op woensdag 15 april organiseren de NVvW, het Freudenthal Instituut en SLO vierde aflevering van de conferentie ‘Onderwijs meets Onderzoek’, tijdens het Nederlands Mathematisch Congres in Utrecht.
Tijdens Onderwijs meets Onderzoek gaan wiskundeleraren en onderzoekers van wiskundeonderwijs met elkaar in gesprek over de vraag wat onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek voor elkaar kunnen betekenen.

De openingslezing wordt dit jaar verzorgd door René Kneyber, over formatief toetsen.

Op het programma staat allereerst een lezing van René Kneyber over formatief toetsen. Zoals altijd vormt de posterpresentatie het bruisende hart van de conferentie. Daarna kun je een van de drie werkgroepen bezoeken waarvoor we 3 interessante onderwerpen gevonden hebben.

Voor wiskundedocenten wordt met deze conferentie duidelijker welke wetenschappelijke kennis over wiskundeonderwijs zij in hun praktijk kunnen benutten. Onderzoekers van wiskundeonderwijs krijgen een beter beeld van de problemen in de praktijk van het wiskundeonderwijs die om een onderzoeksmatige oplossing vragen.
Deelnemers aan de conferentie mogen zelf een probleem in het wiskundeonderwijs formuleren waarvoor een onderzoek gewenst lijkt.

Onderwijs meets Onderzoek is dit jaar onderdeel van het Nederlands Mathematisch Congres, waardoor de bezoekers aan de conferentie ook naar de uitreiking van de Pythagoras Scriptieprijs kunnen en naar de lezing over de geschiedenis van de wiskunde.

Kortom: een middag om bij te zijn!
Datum: woensdag 15 april 2020
Tijd: 14:30 – 16:30 inloop (eventueel vanaf 11:00 uur)
Locatie: Van der Valk, Utrecht (Winthontlaan 4-6, 3526 KV Utrecht)
Kosten: € 75,-
Aanmelden kan via de site van het Mathematisch Congres

ELWIeR en Ecent heten u welkom op deze nieuwe gezamenlijke website