Practicumleider Ioniserende Stralen Practicum (1,0 fte)

Positie: Onderwijs en onderzoek
Uren per week: 38 tot 38
Faculteit of dienst: Faculteit Betawetenschappen
Afdeling: Freudenthal Instituut
Uiterlijk reageren op: 5 april 2020

Functie
Wij bieden een boeiende functie waarbij je veel contact met middelbare scholieren en docenten hebt. Als practicumleider ga je aan de slag met leerlingen uit de bovenbouwklassen van de havo en het vwo. Zij krijgen de kans in het Ioniserende Stralen Practicum (ISP) experimenten met radioactieve bronnen en röntgenstraling te doen. Om dit uit te voeren, heeft het ISP drie mobiele practica om op de scholen experimenten te doen. Lees hier meer over op de webite.

Wat ga je doen als practicumleider?

• Je bezoekt zelfstandig scholen met één van de mobiele practica, waarbij je ter plekke experimenten opbouwt, het practicum introduceert bij de leerlingen en leerlingen begeleidt tijdens de uitvoering van practica.
  • Je maakt de jaarplanning voor het bezoeken van scholen met de mobiele practica en je voert het bijbehorende administratieve werk uit.
  • Je adviseert docenten en TOA’s over radioactieve materialen die beschikbaar zijn en je controleert op mogelijke besmetting met radioactief materiaal.
  • Je onderhoudt de practicumapparatuur en je schrijft de practicuminstructies.
  • Je ontwikkelt nieuwe experimenten, die aansluiten bij het onderwerp ‘ioniserende straling’ uit de examenprogramma’s natuurkunde voor havo en vwo.

Profiel
Jij bent een practicumleider met een hbo-diploma Natuurkunde of gelijkwaardig. Je werkt graag met docenten en leerlingen, je vindt het geen probleem om op gevarieerde tijden te werken en je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Je bent stressbestendig en je functioneert goed in een zelfverantwoordelijk team met onderlinge aansturing. Voor dit werk heb je een rijbewijs B nodig. Het is een pré wanneer je het diploma stralingshygiëne 5A of 4B in je bezig hebt en anders ben je bereid cursussen voor Toezichthoudend Medewerker Stralingsbescherming te volgen.<< lees meer >>