De uitdager van de maand

primair gericht op rekencoördinatoren in het basisonderwijs.

Vanuit de Nationale Rekencoördinator Dag zullen gedurende het seizoen 2020-2021 enkele masterclasses worden aangeboden.

Op 23 september a.s. organiseren we de eerste, door Ronald Keijzer en Anna Hotze (Hogeschool iPabo) met de titel de Uitdager van de maand!

Zwakke rekenaars krijgen nogal eens extra begeleiding door ze te laten aanschuiven aan de instructietafel. Sterke rekenaar daarentegen worden vaak zonder enige begeleiding met verrijkingsmateriaal naar de gang gestuurd. Dat is jammer, want ook de sterke rekenaars verdienen begeleiding en eigenlijk vraagt het verrijkingsmateriaal hier om. Dat kan anders! In het project ‘De uitdager van de maand’ zijn zowel voor rekenen-wiskunde als Natuur en techniek uitdagende opdrachten gemaakt waar excellente leerlingen mee aan de slag kunnen. De leraar begeleidt de sterke rekenaars en doet dat zo dat de hele groep betrokken wordt. Op die manier krijgt zowel de sterke rekenaar extra uitdaging en begeleiding en wordt de hele klas ook bij de uitdager betrokken. En als zo iedereen met de uitdager aan de slag gaat, zien we ook de zwakke rekenaar tot bloei komen.

In deze masterclass laten we voorbeelden zien van de uitdagers en laten we zien hoe zowel sterke rekenaars de hele groep hiervan profiteren.

Meer lezen over de Uitdager van de maand.

Inschrijven (gratis): NRCD masterclass