Basisvaardigheden Rekenen voor de Pabo

Basisvaardigheden Rekenen voor de Pabo is een oefenboek voor eerstejaarsstudenten aan de pabo die de kernzaken van het rekenen op de basisschool willen ophalen.

Auteurs: Sieb Kemme en Willem Uittenbogaard

Het boek is ook bedoeld voor studenten die zich via de zij-instroom of via het mbo bij de pabo aanmelden of voor andere betrokkenen bij het basisonderwijs (ouders, onderwijsassistenten, hulpouders, schoolbestuurders en schoolbegeleiders) die zich willen verdiepen in het vakgebied rekenen/wiskunde voor de basisschool anno 2020.

In de nieuwe editie – uitgekomen in 2020 – wordt extra aandacht besteed aan hoofdrekenen. Ook zijn er twee nieuwe hoofdstukken in het domein Informatieverwerking toegevoegd, te weten: een hoofdstuk Statistiek en Kans en een hoofdstuk Toegepast Rekenen.

Het boek is zo opgebouwd dat na een korte introductie en uitleg, bijbehorende oefenvraagstukken volgen.

Noordhoff, ISBN 978900189582